Warning: Missing argument 2 for wpdb::prepare(), called in /home/helmoir/domains/helmo.ir/public_html/wp-content/plugins/seo-redirection/custom/controls/cf.SR_redirect_cache.class.php on line 12 and defined in /home/helmoir/domains/helmo.ir/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1291

Warning: mysqli_query(): Empty query in /home/helmoir/domains/helmo.ir/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1877
الکسا چیست و آموزش نصب و بکار گیری آن و چرا باید ابزار الکسا را نصب کنید

alexa

الکسا « همه چیز در مورد alexa »

 

Alexa

alexa یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود.

 

 

 

الکسا (به انگلیسی: Alexa) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود. رتبه الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان وب‌ها اهمیت زیادی دارد.

 

تاریخچه و عملکردها : الکسا

وبسایت alexa در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسیس شد. نام این وبسایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است.

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد.

همچنین alexa برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و… همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وبسایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند.

الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد.

در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد.

در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.

 

 

وب‌گاه الکسا

خدمات وب‌گاه alexa را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته‌بندی نمود:

  • وب‌گاه‌های برتر:

در این قسمت وب‌گاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وب‌گاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود: جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص

مشخصات وب‌گاه (Site Info):
الکسا طیف گسترده‌ای از داده‌های دقیق برای هر وب‌گاه را دارا می‌باشد.

  • واتز هات (What’s Hot):
    این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان می‌دهد و هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.
    نوارابزار الکسا (The Alexa Toolbar):
    نوارابزار شناخته شده alexa که تمام خدمات وب‌گاه alexa را به راحتی در اختیار می‌گذارد.
  • برای دارندگان وب‌گاه (For Site Owners):
    در این قسمت صاحبان وبگاه‌ها می‌توانند داده‌های وب‌گاه خود را در alexa وارد نمایند و یا ویرایش کنند. مهمترین قسمت این وب‌گاه رتبه بندی وب‌گاه‌ها بر اساس میزان بازدید است. در این رتبه بندی تنها تعداد بازدید از یک وب‌گاه تعیین کننده است.

رتبه الکسا چیست

رنک alexa عددی است که این سایت برای رتبه سایت شما نشان می‌دهد که بر اساس ترافیک، نمایش سایت شما در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت سایت شما توسط این سایت تخمین زده شده است. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبولتر بودن سایت شما در نزد بینندگان است.

تقلب در رتبه الکسا

باتوجه به اینکه در ایران بسیاری از مدیران سایت‌ها برای تبلیغ محصولات و وبسایت خود از رتبه و آمار alexa برای انتخاب وبسایت تبلیغ کننده استفاده می‌کنند، از چند سال گذشته روش‌هایی برای افزایش دروغین رتبه alexa به وجود آمده است.

روش پاپ آپ هرچند از رتبه سایت مبدأ می‌کاهد اما رتبه سایت تبلیغ شده را به شکل کاذب بهبود می‌بخشد. در واقع باید به موارد دیگری جر رتبه alexa نیز مانند مدت زمان حضور کاربران اینترنتی در سایت توجه کرد.

 

کاربرد و اهمیت افزونه الکسا alexa :

  •  با نصب این نوار ابزار، برای مشاهده رتبه سایت ها دیگر نیاز به مراجعه مستقیم به alexa نخواهید داشت. بدین ترتیب آیکون جدیدی به مرورگر شما اضافه می شود. هنگام مشاهده هر سایت، با انتخاب آیکون alexa در مرورگر، اطلاعات و آمار مختلف سایتی که در حال مشاهده هستید را خیلی سریع و راحت نمایش می دهد.

 

alexa ranking

 

  •  کاربرد مهم دیگر و اهمیت این افزونه از آنجایی است که alexa بر اساس بازدید کننده هایی که نوار ابزار آن را در مرورگر خود نصب کرده اند، به وب سایتها رتبه می دهد. در واقع بازدیدکننده هایی که این نوار ابزار را نصب نکرده اند، در رتبه سایت های که بازدید می کنند، تأثیری نخواهند داشت! حال بمنظور اینکه آمار بازدیدهای کاربران در رتبه کوثربلاگ لحاظ شود، لطفاً هم اکنون نسبت به نصب این افزونه اقدام نمائید
برای نصب ابزار alexa اینجا کلیک کنید

 

گرداوری توسط گروه وب گردی هلمو

استفاده از مطالب سايت هلمو با ذکر منبع بلا مانع است.